Szerverek rendelkezésre-állása, avagy SLA és ÁSZF

Sok ügyfelünk kérdezte, hogy milyen rendelkezésre-állást vállalunk és hogy hogyan is történik ennek a mérésre, milyen kompenzációra lehet számítani, stb.

Kezdjük is a legkézenfekvőbb kérdéssel: mi is az SLA?

Service-level agreement, magyarul szolgáltatási-szint megállapodás. Ezt az ITone esetében az Ügyfél és a cég között, a megrendeléskor elfogadott mindenkori ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) tartalmazza. Ebben vállaljuk, hogy a tárhelyek, szerverek az év 99.9%-ban elérhetőek és megfelelően működnek. Fontos kiemelni, hogy az SLA mérése évre vetítve történik. Órákban kifejezve ez azt jelenti, hogy egy-egy tárhely maximum 87.6 órán keresztül nem lehet elérhető 1 év alatt. Ez átlagosan napi 0.24 órát jelent.


Mi történik, ha megszegjük a vállalt SLA-t?

Sok hoszting cég bonyolult képleteket és nevetséges összegű kompenzációt határoz meg, mely kimerül pár forintban, ha valóban betartják. Az ITone most egyszerűsít ezen és minden 1%-os megszegés plusz 1 ingyenes hónapot jelent Ügyfelünknek. Tehát ha a rendelkezésre-állás csak 99.2 % volt, plusz 1 hónap, 98.2% esetében plusz 2 hónap díjmentes szolgáltatás jár minden érintett tárhely tulajdonosnak.

Mire vonatkozik az SLA, mit mérünk?

Tárhelyeinken rengetek plusz szolgáltatás elérhető, mint például az RVSiteBuilder, WebADV elérés, SSH kapcsolat,stb. Rendszerünk a HTTP kapcsolatot, POP3 és IMAP elérést, SQL adatbázisok működését figyeli és elemzi, tehát egy-egy extra komponens meghibásodását nem számoljuk, csak az úgynevezett fő szolgáltatásokat. (weboldal elérhetősége, levelezés, adatbázis szerver)

Van egy problémám és levelet is írtam miatta, erre vonatkozik SLA?

Az ITone-nál igen. Amennyiben Ügyfélkapun vagy levélben történő bejelentésére kollégáink nem reagálnak 72 órán belül, bonyolult képletek helyett itt is  1 hónap szolgáltatást adunk kompenzációként.

  • 4 A felhasználók hasznosnak találták ezt
Hasznosnak találta ezt a választ?

Related Articles

Nem működik a weboldalam

Ha weboldalát nem éri el, annak több oka is lehet:   Szerver karbantartást végzünk. Ezt...

Erőforrás-használati feltételek

Az osztott hoszting környezetben a szerver erőforrásai közös erőforrásnak minősülnek, ami azt...

Névszerverek

Mire jó a névszerver és miért fontos, hogy helyesen legyen beállítva? Domain nevünkhöz...

cPanel bejelentkezés

cPanelünkön kezelhetjük tárhelyünk beállításait, létrehozhatunk új FTP felhazsnálót, e-mail...

Powered by WHMCompleteSolution